Vrijwilligers




De organisatie van de 20 van Alphen wordt steeds professioneler. Dat moet ook want het organiseren van  een veilig en vlekkeloos loopevenement voor meer dan 8000 deelnemers is geen eenvoudige klus. Op 4 maart 2018 zullen ongeveer 400 vrijwilligers nodig zijn, die zorgen dat het de deelnemers aan niets ontbreekt.

De Stichting Twintig van Alphen is dan ook op zoek naar enthousiaste vrijwilligers die mee willen werken aan het grootste sportevenement
van Alphen aan den Rijn.

Openstaande vacatures:
Hieronder volgt een overzicht van openstaande vacatures tijdens de voorbereiding en op de dag van het evenement zelf.

* Verkeersregelaar (minimaal 18 jaar)
Als verkeerregelaar ben je verantwoordelijk voor de veiligheid op het parcours. Op de aangegeven tijden moet het parcours volledig vrij zijn van verkeer en op bepaalde momenten moet het verkeer langs of over delen van het parcours worden geleid. Een serieuze en verantwoordelijke taak. Deze functie vereist dan ook een korte opleiding voorafgaand aan het evenement. Dit wordt door onze organisatie geregeld.

* Parcourssteward
Als parcourssteward ben je samen met de verkeersregelaars verantwoordelijk voor de veiligheid op het parcours. Door middel van een vlag wordt het verkeer de juiste richting op gewezen. De parcourssteward werkt onder begeleiding van de verkeersregelaar.

* Medewerker reclame uitingen
De 20 van Alphen is een gesponsord evenement. Alle sponsoring vraagt een uiting tijdens het evenement. Op de dag van het evenement worden de meeste sponsoruitingen getoond in de vorm van spandoeken. Een team van 6 personen zorgt in de ochtend voor de 1e start dat alle doeken aan de hekken bij start en finish en langs het parcours worden gehangen. Ditzelfde team komt in principe achter de laatste loper aan, om vervolgens alle doeken weer te verwijderen.

* Medewerker drankposten
Op verschillende punten langs het parcours en in het finishgebied staan tijdens de loop drankposten. Bij deze posten worden de lopers voorzien van water en/of sportdrank. In een team ben je verantwoordelijk voor het klaar maken en uitgeven van de dranken.

* Medewerker uitgifte medailles
Alle deelnemers ontvangen nadat zij over de finish zijn gekomen een herinneringsmedaille van de 20 van Alphen. Een team van 10 enthousiaste personen staat de lopers op te wachten om deze medaille aan hen uit te reiken en hen te feliciteren met de prestatie.

* Medewerker businessloop
Voor bedrijven is het mogelijk om in te schrijven met 1 of meerdere businessteam(s). Bij deze inschrijving horen verschillende faciliteiten, waaronder een aparte ruimte om te verzamelen en om te kunnen kleden, horecafaciliteiten, consumptiebonnen, een apart startvak en op voorhand afgesproken sponsoruitingen. De business-ruimte is gevestigd in Theater Castellum. Hier is een team van 8 personen aanwezig om de businesslopers volledig te faciliteren. In de ochtend zal deze ruimte door dit team worden opgebouwd en aan het eind van de dag weer worden afgebouwd. Deze functie vraagt een gastvrije en klantvriendelijke houding.
 
* Medewerker op- en afbouw in Castellum
Theater Castellum is het zogeheten “huis” van de 20 van Alphen. Op deze locatie vindt men onder andere de informatiebalie, na-inschrijvingen, business ruimte, garderobe en vrijwilligerspunt. Al deze ruimten worden in de ochtend van het evenement opgebouwd en ingericht. Dit betekent onder andere het voorzien van meubilair en bewegwijzering. Een team van 5 personen is verantwoordelijk voor deze taken. Deze functie vraagt enige fysieke kracht en nauwkeurig werken.

* Medewerker na-inschrijving en afhalen startnummer
Op de dag van het evenement kan tot uiterlijk een half uur voor de start van de gewenste afstand nog
worden ingeschreven. Dit gebeurt bij het wedstrijdsecretariaat/na-inschrijven in Theater Castellum.
Ook kan men hier op deze dag het startnummer nog ophalen dat via de voorinschrijving is aangevraagd. 
Door een team van 20 personen worden de lopers voozien van het juiste startnummer.

* Medewerker aanname en afgite jassen/ tassen
Alle deelnemers van het evenement kunnen terecht bij de speciaal ingerichte garderobe in de grote zaal van Theater Castellum om tassen en jassen af te geven. Dit zal onder toeziend oog van onze organisatie worden gestald in deze garderobe. Een team van 6 personen staat klaar om gedurende de dag de spullen van de deelnemers in ontvangst te nemen en weer af te geven. Deze functie vraagt verantwoordelijkheid en nauwkeurig werken.

* Medewerker VIP tent
Bij de finish wordt ieder jaar een VIP tent geplaatst voor de ontvangst van de door de organisatie geïnviteerde gasten. Onze gasten worden door twee gastvrouwen ontvangen en wegwijs gemaakt in de VIP tent. Deze functie vraagt dan ook een gastvrije en representatieve houding en voorkomen.

 * Coördinator vrijwilligers 20 van Alphen
Als coördinator ben je een belangrijk onderdeel van de organisatie. Deze verantwoordelijke functie neemt meer tijd in beslag omdat je ruim voor het evenement volop betrokken bent bij de vrijwilligersorganisatie. Je bent betrokken bij de algemene coördinatie, communicatie en de indeling van de vrijwilligers. Dit in directe samenwerking met het bestuur van de 20. Je kunt in deze functie indien gewenst ook deel gaan uitmaken van het bestuur.

Wat wij voor jou doen
We hechten waarde aan een zorgvuldige benadering. Mocht je belangstelling hebben voor één van bovenstaande functies: geef je dan op via onderstaande link. Heb jij nog vragen stuur dan een mail naar: vrijwilligers@20vanalphen.nl of voorzitter@20vanalphen.nl
Wij zullen dan zo snel mogelijk contact met je opnemen.

Je kunt op leuke extra's rekenen voor je inzet. Je kleding van die dag mag je houden en natuurlijk zorgen wij voor voldoende eten en drinken gedurende de dag. Verder regelen we ook leuke extra's. Deze zul je richting 4 maart 2018 hier kunnen lezen. Maar bovenal hopen wij dat je door je vrijwillige inzet onderdeel zult zijn van een geweldige, sportieve dag tijdens een van de grootste sport-evenementen in onze regio.